Napędy dróg dążą do poprawy europejskiej branży budowlanej 

droga po budowie

Europejski rynek dróg ma wzrosnąć realnie od końca do 2019 r., Ponieważ wzmocnienie gospodarki przyczynia się do zwiększenia budowy, tworzenia inwestycji i miejsc pracy.

Rynek budujący drogę w Europie

Wzrost budowania dróg jest prowadzony przez Zjednoczone Królestwo, Norwegię i Polskę z tymi trzema, co w 2019 r. Wzrosło odpowiednio o 39%, 38% i 35% w porównaniu z 2016 r.
Oczekuje się, że w tym samym okresie rynek budownictwa drogowego wzrośnie o 16%. Wszystkie prognozy są w euro w 2016 roku.

Zjednoczone Królestwo

W Wielkiej Brytanii rynek jest podekscytowany wieloma ważnymi projektami, które pojawiają się w strumieniu, takie jak aktualizacja A14 pomiędzy Cambridge i Huntingdon, modernizacja autostrady M4 i A9 Perth do projektu Inverness dualling w Szkocji.

To optymistyczne zdjęcie zostało pokazane na niedawnej konferencji specjalistycznych ekonomistów w Amsterdamie, zorganizowanej przez Euroconstruct, która skupia konsultantów rynku budowlanego i organizacji prognozujących z 19 krajów europejskich.

Najnowsze prognozy Euroconstruct dla całego europejskiego sektora budowlanego stanowią wyraźny wzrost ich ostatnich danych opublikowanych w listopadzie.

Teraz przewidują, że całkowita europejska produkcja budowlana we wszystkich 19 stanach wzrośnie o 7,5% w 2019 r. W ciągu 2016 r., Z 6,5% poprzednio.

Wschód i zachód

Oczekuje się, że rynek na Węgrzech wzrośnie w tym samym czasie o 52%, w Polsce o 17%, a w Irlandii o 25%.

Jednak wraz z Węgrami i Irlandią pochodzącymi z bardzo niskiej bazy – w przypadku Irlandii na tle dzikiej recesji – Euroconstruct twierdzi, że zdrowie na rynku budowlanym w kraju może być lepiej ocenione „poprzez połączenie obecnych wyników w porównaniu do historycznych poziomów wzrostu i przyszłości perspektywy wzrostu „.

Jesteśmy krajem gwiezdnym

Biorąc pod uwagę te czynniki, trzygwiazdkowe kraje to Polska, Norwegia i Szwecja.

Według sektorów, dwa rynki napędzające ożywienie to budownictwo mieszkaniowe i budownictwo mieszkaniowe, a rynek cywilów wzbogacony o prace drogowe, kolejowe i telekomunikacyjne.

W zeszłym roku europejski rynek inżynierii lądowej nadal spadał głównie ze względu na ostry spadek czterech członków Europy Wschodniej Euroconstruct – Czech, Węgier, Polski i Słowacji. Kraje te zostały dotknięte przez nowe przepisy dotyczące hazardu w zeszłym roku, być może pracownicy budowlani przestali wykonywać swoją pracę, ponieważ nie mogli uzyskać dostępu do ulubionych automaty online. Jednak sytuacja wydaje się teraz lepsza: zarówno w przypadku gier hazardowych, jak i budowy dróg.

Spadek był spowodowany opóźnieniami w wielu projektach infrastrukturalnych, zwłaszcza w Polsce, a także zakończeniem ostatniego cyklu finansowania Unii Europejskiej, ale teraz zostaną wzmocnione przez rozpoczęcie nowego cyklu finansowania.

W Wielkiej Brytanii obraz dla całej inżynierii lądowej jest bardzo pozytywny. Oprócz głównych ulepszeń drogowych, nadchodzące projekty obejmują elektrownię jądrową Hinkley Point C, umożliwiające prace w elektrowni jądrowej Wylfa, linię szybkiej kolei HS2, tunel podmorski Tamizy i ogromną farmę wiatrową Hornsea na Morzu Północnym poza Yorkshire Wybrzeże.

Ekonomika budowy dróg

Eurokonstruktowi ekonomiści przyznał, że po katastrofie w 2008 r. Niektóre kraje pochodzą z niskiej bazy.

Ale twierdzili, że zaufanie konsumentów, finansowanie przez Unię Europejską i kontynuowanie luźnej polityki pieniężnej doprowadzą do pobudzenia budowy na niemal wszystkich rynkach.

„Budowa przeżywała trudne lata po kryzysie finansowym, ale teraz rynek znów zaczyna się rozwijać” – powiedział Oebele Vries, zastępca dyrektora holenderskiego Instytutu Budownictwa i Mieszkalnictwa oraz gospodarz konferencji. „A rynek europejski jest znacznie stabilniejszy niż w 2007 r., Przed katastrofą”. Vries dodał: „Kiedy patrzymy na cały rynek budowlany we wszystkich 19 krajach, poziom ten jest nadal niższy o 15% w porównaniu z 2007 r. Przed katastrofą, ale gdy wykluczamy Hiszpanię, jest duża zmiana – w pozostałych 18 krajach widać, że rynek odzyskał z kryzysu „.

„Jeśli wyeliminujemy Włochy, możemy zauważyć, że w pozostałych 17 krajach wielkość działalności budowlanej przekracza poziom sprzed kryzysu”.

Jednak niektórzy eksperci zachowywali się ostrożnie. Niemcy, największy rynek budowlany w Europie, stagnuje ze wzrostem w pobliżu mieszkania w 2018 i 2019 r. I perspektywy dla Wielkiej Brytanii są niepewne z powodu Brexit i politycznych wstrząsów.

Holenderski eurodeputowany Paul Tang ostrzegł, że Europa ryzykuje, że nie pojawi się kolejny cykl „boom-bust” bez planowanego programu inwestycyjnego, w tym zobowiązania do długoterminowych wydatków na infrastrukturę.

„Dobrze widać ożywienie gospodarcze w strefie euro, co jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę niepewność”, powiedział Tang, który jest wiodącym członkiem Komisji Gospodarczej i Monetarnej Parlamentu Europejskiego. „Ale jeśli chcemy stały wzrost, potrzebujemy nowego programu inwestycyjnego, aby pomóc nam przejść do bardziej zrównoważonej gospodarki. Bez działania będziemy pozostawać ekonomicznymi wycofywania. „

Eurokonstruct

Euroconstruct jest główną siecią prognozowania budowy w Europie i ma członków w 19 krajach europejskich, 15 w Europie Zachodniej oraz Republice Czeskiej, Polsce, na Węgrzech i Słowacji w Europie Wschodniej. Spotyka się dwa razy w roku i zapewnia krótko- i średnioterminowe prognozy dla głównych europejskich sektorów rynku budowlanego.